2013. január 27., vasárnap

kenyér jénai tálban

Ma kicsit lustálkodtunk reggel, és felkelés után nem volt kedvem boltba menni. Kenyér az persze nem volt itthon.De sebaj, már kinéztem pár napja egy kenyér receptet, hát itt volt az ideje az elkészítésének!  Persze én nem gyúrogattam mint anno öreganyáink. Modern módon belepakoltam a hozzávalókat a kenyérsütő gépbe és tészta készítésre állítva bedagasztotta,megkelesztette a csodamasina!!!!
Aztán persze már a sütőbe két kezem pakolta be. A végeredmény szuper lett. Mindenkinek ízlett,Boginak különösen.Pedig ő tud finnyás lenni, ha akar!!!

A hozzávalók:  
* 1/2 kg liszt
* 3 dl langyos víz
* 1 ek. olaj
* 1 tk.só
* 1 tk. cukor
* 1 tasak szárított élesztő
* pici margarin a tál kikenéséhez-------------az egészet beletenni a kenyérsütő gépbe, vagy kézzel összedolgozni-keleszteni! Ha bármelyik módon is, de kész,akkor beletenni a margarinnal kikent jénaiba, vagy bármilyen tálba. Majd hagyni még 10 percet pihenni. Utána vízzel lekenni és  bevágni a tetejét. Rátesszük a tál tetejét. Ha ezzel elkészültünk akkor lehet betenni az előmelegített (200fok) sütőbe 20 percre. Majd miután levettük a tál fedelét még 20 percig sütjük.  Ha kész, kivesszük (én kivettem a tálból egy rácsra), megkenjük pici vízzel és hülni hagyjuk! A végén finom ropogós külsejű kenyeret kapunk. Jó étvágyat hozzá!!!!

És két kép a remekműről!

Amikor a sütőbe került!
A kész kenyér! 




Nincsenek megjegyzések: